Login Creaţi un cont Recuperaţi parola
Expolitoral turism

Rezultate vizită de studiu virtuală în Armenia, proiect "CERTOUR II: For a Better SME Management"

26.05.2021

Unitatea Administrativ-Teritorială Municipiul Constanța deruleaza proiectul „CERTOUR II: For a Better SME Management”, implementat în parteneriat cu entități din Grecia, Armenia, Turcia și Ucraina.

Obiectivul general al proiectului îl constituie creșterea competitivității IMM-urilor din sectorul turism, din Regiunea Sud-Est (județele Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Vrancea și Tulcea), prin îmbunătățirea abilităților manageriale ale antreprenorilor și consolidarea sustenabilității întreprinderilor.

În această perioadă, în cadrul proiectului se desfășoară Activitatea A.T3.4.Vizite de studiu, având ca rezultat schimbul transnațional de cunoștințe, experiență și bune practici în cadrul acestor vizite de studiu. Activitatea constă în organizarea unor vizite de studiu virtuale, pe platforma Zoom, de către partenerii din proiect, cu participarea atât a acestora, cât și a IMM-urilor beneficiare, cu scopul de a consolida oportunitățile de afaceri transnaționale în sectorul turism.

Prima vizită de studiu virtuală a fost organizată de partenerul din Armenia, Development Principles NGO, cu participarea actorilor relevanți în implementarea activității de mentorat destinată IMM-urilor beneficiare și a reprezentanților partenerilor din proiect.

Au fost prezentate aspecte legate de utilitatea instrumentelor de mangement personalizate pe specificul IMM-urilor din turism, în special pe perioada pandemiei, impactul crizei generate de pandemia cu Sars-Cov-2 asupra afacerilor din domeniul ospitalității, cu menționarea principalelor provocări și strategii de redresare adoptate.

Reprezentantul partenerului din Armenia, Development Principles NGO, a prezentat rezultatele unui sondaj realizat de acesta cu scopul explorării impactului pandemiei asupra IMM-urilor din domeniul ospitalității din Armenia, din cadrul proiectului CERTOUR II.

Obiectivele cheie ale acestui sondaj au fost următoarele: profilurile companiilor, principalele provocări întâmpinate, strategiile de gestionare a resurselor umane în timpul pandemiei, sprijinul financiar pentru angajați, măsurile anticriză, ajutorul de stat, investițiile private, planurile viitoare si proiecțiile și angajamentele viitoare.

La sondaj au participat 19 IMM-uri, beneficiare ale proiectului CERTOUR II, acestea completând anterior un chestionar standard cu 34 de întrebări prin intermediul formularului Google, ulterior datele culese fiind analizate statistic.

Rezultatele privind principalele provocări întâmpinate au evidențiat următoarele:

  • 73% dintre respondenți au raportat o cerere mai mică de produse și servicii;
  • 36% au declarat că au pierdut peste 80% din vânzările de produse/servicii;
  • 82% au declarat că veniturile lor au scăzut în anul 2020;
  • 82% au anulat investițiile planificate în infrastructura și/sau producția companiei.

Rezultatele privind strategiile de gestionare a resurselor umane în timpul pandemiei COVID-19, în anul 2020 au fost următoarele:

  • 32% dintre angajatori au reziliat contractele angajaților și 27% au angajat, de asemenea, angajații pe o perioadă scurtă de muncă;
  • Mai mult de jumătate (54%) au reziliat contractele a 1-2 angajați.

Rezultatele privind sprijinul financiar pentru angajați au fost următoarele:

  • 77% dintre angajatori nu au sprijinit financiar angajații în timpul pandemiei;
  • Suma furnizată a variat de la aprox. 100 la 160 euro.

Rezultatele privind măsurile anti-criză întreprinse au fost următoarele:

  • 82% dintre angajatori nu au o strategie anti-criză;
  • Doar 23% dintre angajatori aveau un plan de acțiune pentru gestionarea crizelor, însă nu l-au folosit;
  • 33% dintre angajatori au fost mulțumiți de măsurile anticriză întreprinse.

Tipuri de măsuri anticriză întreprinse de IMM-urile care au participat la sondaj au constat în furnizarea de noi servicii, respectarea măsurilor de distanțare socială și introducerea și promovarea de noi produse.

Rezultatele privind măsurile de ajutor de stat au fost următoarele:

  • 64% erau eligibili pentru a primi ajutorul de stat. Suma primită a variat de la aprox. 100 până la 8000 euro;
  • Doar 8% dintre angajatori au considerat că sprijinul financiar este foarte eficient.

Rezultatele privind investițiile private au fost următoarele:

  • (76%) au avut alte tipuri de investiții pentru a-și menține afacerile;
  • (80%) nu a primit niciun credit în acea perioadă.

Rezultatele privind planurile viitoare, proiecțiile și angajamentele viitoare au fost următoarele:

  • Peste două treimi dintre respondenți (54%) nu intenționează să își extindă afacerile în anul 2021;
  • Mai mult de o cincime (27%) intenționează să aplice pentru subvenții;
  • 60% consideră că ajutorul de stat direct reprezinta cea mai importantă măsură în perioada pandemiei;
  • 82% consideră că ajutorul primit le va permite să-și mențină afacerea la stadiul în care se află în prezent.

Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană prin intermediul Programului Operațional Comun Bazinul Mării Negre 2014-2020 (http://www.blacksea-cbc.net/), având un buget total de 827.860 Euro, din care contribuţia Unităţii Administrativ-Teritoriale Municipiul Constanţa este de 12.524 Euro.

Date de contact:

Viorica Ani Merlă, Coordonator local al proiectului
Telefon: 0241 488143
E-mail: ani.merla@primaria-constanta.ro
www.primaria-constanta.ro

Enterprise Europe Network

Constanţa 15/06

14°C

acum
vânt 22 kmh din NNV
vizibilitate 10 km

18°C

max

14°C

min

20°C

max

17°C

min

emis înCurs valutar BNR 14/06

EUR
4.9188
-0.03%
GBP
5.7235
-0.07%
USD
4.0604
+0.34%
IFR
4.9196
0.00%
Converteşte din
în
Suma
=
0,00
Biroul Unic
Biroul Unic