Instrumente de management eficient, faza II din cadrul proiectului "CERTOUR II: For a Better SME Management"
21.01.2020
Unitatea Administrativ-Teritorială Municipiul Constanța desfăşoară în perioada noiembrie 2019 - martie 2020, a doua fază a activității de mentorat, din cadrul proiectului „CERTOUR II: For a Better SME Management”, implementat în parteneriat cu entități din Grecia, Armenia, Turcia și Ucraina.
Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană prin intermediul Programului Operațional Comun Bazinul Mării Negre 2014-2020 (http://www.blacksea-cbc.net/), având un buget total de 827.860 Euro (3.958.909,3 lei), din care contribuţia proprie a Unităţii Administrativ-Teritoriale Municipiul Constanţa este de 12.524 Euro (59.891 lei) (curs InforEuro 1 EUR = 4.7821RON).
Obiectivul general al proiectului îl constituie creșterea competitivității IMM-urilor din sectorul turism, prin îmbunătățirea abilităților manageriale ale antreprenorilor și consolidarea sustenabilității întreprinderilor.
În această perioadă, continuă Faza II a activității de mentorat prin care 20 de IMM-uri primesc informații valoroase, sfaturi practice și feedback personalizat de la mentori cu experiență și cel mai important, o perspectivă realistă asupra planului de afaceri.
Mentorii CCINA Constanța vor adapta planurile de management pentru fiecare IMM. Acest demers va fi util întreprinderilor pentru a-și comunica ideile, a primi feedback, a descoperi omisiuni sau puncte slabe în modelul lor de afaceri. De asemenea, planul de management este și un instrument de bază pentru a măsura ulterior progresul în afacere și pentru a clarifica obiectivele afacerii.
Un alt instrument de management eficient de care vor beneficia IMM-urile în această etapă este Balanced Scorecard. Acesta defineşte setul de obiective şi activităţi, precum şi liniile directoare care vor diferenţia IMM-ul de competitorii săi şi creează valoare pentru clienţi şi acţionari pe termen lung. Împreună cu ilustrarea grafică prin hărţi strategice, acest instrument asigură o manieră logică şi comprehensivă de descriere a strategiei.
Ultimul instrument ce urmează să fie personalizat este Chestionarul de satisfacție a clienților. Acesta îi va ajuta pe antreprenori să înțeleagă opinia clienților și să identifice punctele slabe pentru a întreprinde acțiunile de îmbunătățire.
Astfel, se creează contextul în care IMM-urile să poată evolua în mod firesc, pornind de la punctele forte ale întreprinderilor, care constituie un avantaj competitiv pe piaţa turismului.
Date de contact:
- Viorica Ani Merlă, Coordonator local
- Telefon: 0241 488143
- E-mail: ani.merla@primaria-constanta.ro
- www.primaria-constanta.ro