Login Creaţi un cont Recuperaţi parola
Expolitoral turism

Companiile aeriene se angajează să ramburseze în timp util după anularea zborului

images.jpg

04.10.2021

În urma dialogurilor cu Comisia  Europeană și autoritățile naționale de protecție a consumatorilor, 16 companii aeriene majore s-au angajat să furnizeze informații mai bune și să ramburseze  cheltuielile în timp util pasagerilor, dacă zborul a fost anulat. Comisia a alertat autoritățile de aplicare a cooperării pentru protecția consumatorilor (CPC) în decembrie 2020 pentru a aborda practicile de anulare și rambursare ale mai multor companii aeriene în contextul pandemiei COVID-19.

Comisarul pentru transporturi, Adina Vălean, a declarat: „Salut faptul că cea mai mare parte a restanțelor rambursate a fost eliminată și că toate companiile aeriene implicate s-au angajat să rezolve problemele rămase. Acest lucru este crucial pentru restabilirea încrederii pasagerilor. De aceasta depinde recuperarea sectorului transportului aerian. Acesta este motivul pentru care evaluăm în prezent opțiunile de reglementare pentru a consolida protecția pasagerilor împotriva viitoarei crize, așa cum se prevede în Strategia noastră de mobilitate durabilă și inteligentă. ”

Angajamentele luate de companiile aeriene:

• restanțele de rambursare au fost compensate în marea majoritate a cazurilor, iar pasagerilor li se vor rambursa  cheltuielile în termen de 7 zile, conform legislației UE;

• pasagerii vor fi informați mai clar despre drepturile pasagerilor lor în cazul anulării zborului de către o companie aeriană;

• companiile aeriene vor acorda o importanță egală pe site-urile lor web, e-mailuri și alte comunicări către pasageri cu privire la diferitele opțiuni pe care le are pasagerul în cazul anulării zborului de către compania aeriană: redirecționare, rambursare în bani și - dacă este oferită de compania aeriană - rambursare într-un voucher;

• companiile aeriene, în comunicarea lor cu pasagerii, vor distinge în mod clar anulările de zbor de către compania aeriană (și drepturile legale care decurg din partea pasagerului) de anulările de zbor de către pasager (și posibilele drepturi contractuale pe care le poate avea pasagerul în aceste cazuri, în termenii și condițiile companiei aeriene de transport);

• pasagerilor li se pot da vouchere numai dacă le aleg în mod expres. Majoritatea companiilor aeriene au fost de acord că voucherele neutilizate pe care pasagerii din etapele inițiale ale pandemiei trebuiau să le accepte pot fi rambursate în bani dacă pasagerul dorește acest lucru;

• pasagerii care și-au rezervat zborul printr-un intermediar și au dificultăți în obținerea rambursării de la intermediar, pot apela la compania aeriană și pot solicita rambursarea directă. Companiile aeriene  vor informa pasagerii despre această posibilitate și despre orice condiții pentru solicitarea unei rambursări directe pe site-urile lor web.

Companiile aeriene implicate în dialog au fost: Aegean Airlines, Air France, Alitalia, Austrian Airlines, British Airways, Brussels Airlines, Easyjet, Eurowings, Iberia, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, TAP, Vueling și Wizz Air.

 

Enterprise Europe Network

Constanţa 23/10

12°C

acum
vânt 11 kmh din V
vizibilitate 10 km

20°C

max

13°C

min

13°C

max

8°C

min

emis înCurs valutar BNR 22/10

EUR
4.9467
-0.01%
GBP
5.8655
+0.05%
USD
4.2501
+0.04%
IFR
4.9460
0.00%
Converteşte din
în
Suma
=
0,00
Biroul Unic
Biroul Unic