Login Creaţi un cont Recuperaţi parola
Expolitoral turism

Intalnire la C.C.I.R. intre reprezentanţii autorităţilor centrale şi ai mediului de afaceri

052A4F916C6B-1.jpg

25.02.2016

Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR), în parteneriat cu publicaţia cursdeguvernare.ro, a organizat astăzi, miercuri, 24 februarie 2016, conferinţa “O Strategie Economică pentru România: Răspunsuri la 3 întrebări care nu au fost puse niciodată”.

Temele abordate în cadrul conferinţei au vizat alegerile pe care trebuie să le facă decidenţii politici pentru a stabili principalele direcţii ale politicilor publice pentru viitorul economiei româneşti. Vorbitorii au formulat opinii referitoare la obiectivele şi avantajele unei strategii naţionale coerente, axate în principal pe stimularea ramurilor producătoare şi pe exportul produselor cu valoare adăugată mare.

“Pentru a evita schimbarea de direcţie la fiecare schimbare de guvern, în ceea ce priveşte implementarea politicilor publice cu impact asupra dezvoltării economiei, Ministerul Economiei trebuie să-şi asume rolul de integrator şi să renunţe la rolul de administrator al companiilor de stat aflate în portofoliul său”, a declarat dl Costin Borc, Viceprim-ministru şi ministrul Economiei Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri. “Ministerul Economiei are rolul de a pune bazele strategiei de dezvoltare a economiei românești, de a funcţiona ca un adevărat think-tank, în care trebuie să se implice toţi actorii interesaţi, Camere de Comerţ, patronate, inclusiv diaspora”, a punctat în continuare dl Costin Borc.

„Ministerul a ajuns astăzi să fie mai degrabă un administrator al companiilor de stat, de multe ori ineficient și cu performanțe discutabile. Temele de interes pentru România nu s-au regăsit pe agenda europeană, Ministerul Economiei nu a propus aceste teme pe agenda europeană”, a subliniat ministrul de resort. De aceea, obiectivul său în cadrul acestui mandat foarte scurt este de a reda Ministerului Economiei rolul pe care ar trebui să îl aibă într-o economie sănătoasă, misiune pe care o va îndeplini prin organizarea Departamentului de Promovare a Comerţului Exterior şi a Investiţiilor Străine, care va folosi reţeaua sa externă, compusă din reprezentanţi economici şi ataşaţi comerciali. O altă măsură prioritară pe care şi-a propus-o Guvernul este revigorarea dimensiunii economice a diplomaţiei româneşti, în paralel cu înfiinţarea Consiliului Naţional pentru Competitivitate, a precizat ministrul Economiei.

“Unul din rolurile esenţiale ale unei Camere de comerţ, în special al CCIR, este promovarea şi stimularea investiţiilor străine în România şi a capitalului românesc în străinătate”, a afirmat în intervenţia sa dl Mihai Daraban, preşedintele CCIR.

Exportul României cade însă în responsabilitatea unui număr prea mic de întreprinderi româneşti, în contextul unei economii care a evoluat de la producţia în lohn, practicată în urmă cu 10 ani, la produse industriale de înaltă calitate, dar „industria românească a devenit o industrie de subcontractori. Figurăm cu circa 22 000 de exportatori, dar un procent de 50% din exporturi este realizat de primele 100 de companii. Primele 100 de companii vând peste hotare 82% din valoarea totală exportată de România este o realitate de care nu putem face abstracţie, ca să nu mai spunem că în primii 100 sunt doar 3 firme cu capital românesc. De asemenea, sunt 1572 de firme cu cifre de afaceri între 10-20 milioane de euro, din care doar 203 sunt româneşti”, a arătat preşedintele CCIR în discursul său în favoarea sprijinirii capitalului autohton.

Preşedintele CCIR s-a referit şi la nevoia de “resetare a agendei parlamentare”, cu accent pe necesitatea finalizării legii parteneriatului public-privat, „muniţie foarte eficientă pentru promovarea externă a României”. „Infrastructura este cel mai mare magnet pentru orice investiţie”, a punctat în final reprezentantul mediului de afaceri românesc, dar pentru atragerea investitorilor este nevoie de definirea ofertei de investiţii a României.

Valentin Lazea – Economist-șef, Banca Naţională a României, a descris dezavantajele modelului de creștere bazată pe consum. Vorbind în nume personal, domnia-sa a declarat: “În cazul în care capacitatea de producție internă nu poate să răspundă cererii sporite de consum, se va apela la creșterea importurilor și, pe cale de consecință, a datoriei. (…) În plus, una este să stimulezi consumul atunci când ai un deficit de cerere (cum a fost și este încă în România până în trimestrul doi al acestui an) și alta când se trece de la deficit de cerere la exces de cerere, cum se va întâmpla în România din trimestrul trei. Asta duce la reaprinderea inflației”.

La conferinţă au mai luat cuvântul dl. Vasile Iuga, partener PriceWaterhouseCoopers Romania, dl Radu Crăciun, economist-șef BCR, dna Andreea Paul, deputat PNL.

Birou Comunicare Publică, tel. 0374474373, 0213190085, 0374474375, fax: 0213190156, e-mail: bcp@ccir.ro

Pagini recomandate

Enterprise Europe Network

Constanţa 05/05

9°C

acum
vânt 14 kmh din NNE
vizibilitate 10 km

14°C

max

10°C

min

16°C

max

10°C

min

emis înCurs valutar BNR 02/05

EUR
4.9764
+0.01%
GBP
5.8180
-0.02%
USD
4.6500
+0.30%
IFR
4.9759
+0.11%
Converteşte din
în
Suma
=
0,00

Partener

BCR
Biroul Unic