Login Creaţi un cont Recuperaţi parola
Expolitoral turism

Extras din propunerile formulate de CCINA Constanţa privind Proiectul de Hotărâre privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2017 - aflat în dezbatere publică

15.11.2016

Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa (CCINA Constanţa), în exercitarea rolului activ de reprezentare a mediului de afaceri în relaţia cu autorităţile publice, locale şi centrale a înaintat urmatoarele propuneri de modificare/completare  a Proiectului de Hotărâre privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2017, primite din partea unor firme membre ale Camerei de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa:

  • 1. Modificarea ANEXEI NR. 1 CAP. II IMPOZITUL/ TAXA PE CLĂDIRI PENTRU PERSOANE JURIDICE – art. 1 alin. (3), în sensul eliminării acestui aliniat, ce reglementează aplicarea cotei adiţionale de 15,4% la impozitul datorat de persoane juridice pentru clădiri nerezidenţiale. Considerăm că eliminarea cotei adiţionale ar avea drept consecinţă scăderea impozitului pe clădiri în anul 2017, faţă de anul precedent, iniţiativă care ar avea efecte benefice pentru întreprinzătorii  locali şi care, aplicată consecvent, an de an, ar stimula, pe termen lung, investiţiile în judeţul nostru.

Argumentare:

Considerăm necesară eliminarea acestei cote adiţionale de 15,4%, ca şi în cazul impozitului pentru clădiri nerezidenţiale aparţinând persoanelor fizice, pentru a asigura principiul nediscriminării şi echităţii fiscale între cele două categorii de contribuabili.

  • 2. Completarea  ANEXEI NR. 1 - CAP. II IMPOZITUL/ TAXA PE CLĂDIRI PENTRU PERSOANE JURIDICE  - Pentru clădirile nerezidenţiale, aflate în proprietatea sau deţinute de persoanele juridice,  doar pentru societăţile sau formele de organizare înregistrate la ORC Constanţa – în primul an de înfiinţare – prin aplicarea cotei minime  prevăzute de Codul Fiscal.

Argumentare:

Analizând dinamica dezvoltării mediului de Afaceri din judeţul Constanţa, semnalăm faptul că se înregistrează o scădere de 12,33% - în perioada 01.01.2016 -30.09.2016, comparativ cu perioada similară a anului precedent – în ceea ce priveşte numărul societăţilor nou înfiinţate în judeţul Constanţa, respectiv 3.021 de înmatriculări, faţă de 3.446 (număr de înmatriculări ce include societăţile, întreprinderile familiale, persoanele fizice autorizate, etc.)
Pentru a stimula dezvoltarea afacerilor în judeţ şi a susţine înfiinţarea de noi societăţi, care, implicit prin derularea de activităţi vor aduce venituri la bugetul local, considerăm oportună propunerea acordării posibilităţii de a plăti cota minimă de impozitare, cel puţin în primul an de la înfiinţare.

  • 3. Modificarea ANEXEI NR. 5 – CAP. VI TAXA DE PROMOVARE A TURISMULUI ÎN STAŢIUNEA MAMAIA ŞI SAT VACANŢĂ, în sensul reducerii cuantumului taxei speciale la nivelul taxelor aferente anului 2016, întrucât considerăm nejustificată dublarea taxelor, pentru toate categoriile de destinaţii.

Argumentare:

Considerăm nejustificată dublarea taxelor, o majorare procentuală de 10-15% ar fi fost resimţită mai uşor de către agenţii economici care desfăşoară activităţi economice în staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă, cu atât mai mult, cu cât, în sarcina acestora mai există şi alte taxe speciale, cum ar fi taxa pentru creşterea gradului de linişte şi siguranţă în derularea activităţilor economice în Constanţa, Mamaia şi Sat Vacanţă.

  • 4. Modificarea ANEXEI NR. 3 - CAP. I IMPOZITUL PE MIJLOACELE DE TRANSPORT PENTRU PERSOANE FIZICE ŞI JURIDICE, respectiv Art. 1 Valoarea impozitului pe mijloace de transport, alin. 2 – ce reglementează impozitul pentru mijloacele de transport hibride, în sensul acordării unei reduceri de 95% faţă de 75%, cât este prevăzut în Proiect.

Argumentare:

Există autorități locale în ţară care acordă reduceri de 95% sau chiar de 100%, care au menținut reducerile acordate în anul 2015 sau chiar au acordat reduceri de 100%, cum ar fi București de 100%, Cluj-Napoca 95%, Timișoara 95%.
În vederea încurajării transportului ecologic în municipiul Constanța,  propunem scutirea cu 95% la impozitul pentru mijloacele de transport hibride.

  • 5. Completarea ANEXEI NR. 3 - CAP. II SCUTIRI (la impozitul pe mijloace de transport), în sensul acordării unei reduceri de 100% pentru mijloacele de transport electrice.

Argumentare:

Aceeaşi argumentare ca la pct. 4.
Până în prezent, în Constanţa sunt foarte puţine autovehicule electrice, în condiţiile în care mijloacele de transport în comun electrice au fost integral desfiinţate, în urmă cu câţiva ani,  în mun. Constanţa.

Considerăm că o scutire de la plata impozitului pentru astfel de autovehicule, indiferent dacă sunt în proprietatea persoanelor juridice sau a celor fizice, ar fi benefică pentru încurajarea achiziţionării lor.

Pagini recomandate

Enterprise Europe Network

Constanţa 20/05

11°C

acum
vânt 11 kmh din SE
vizibilitate 10 km

17°C

max

12°C

min

18°C

max

15°C

min

emis înCurs valutar BNR 17/05

EUR
4.9751
-0.01%
GBP
5.8059
+0.11%
USD
4.5879
+0.23%
IFR
4.9759
0.00%
Converteşte din
în
Suma
=
0,00

Partener

BCR
Biroul Unic