Login Creaţi un cont Recuperaţi parola
Expolitoral turism

Societățile de închirieri auto vor trata mai bine consumatorii, grație unei acțiuni care vizează asigurarea respectării drepturilor lor la nivelul întregii UE

19.01.2017

Vi s-a întâmplat deja să rezervați online un autovehicul și să constatați că aveți de plătit mai mult atunci când mergeți să preluați mașina de la biroul de închiriere?

Vi s-a întâmplat deja să rezervați online un autovehicul și să constatați că aveți de plătit mai mult atunci când mergeți să preluați mașina de la biroul de închiriere? Anul trecut, acest lucru li s-a întâmplat unui număr de 2 000 de consumatori din Europa, care au semnalat aceste probleme Centrelor Europene ale Consumatorilor, menite să ofere sprijin consumatorilor atunci când călătoresc sau când fac cumpărături peste hotare.

 

Ca urmare a creșterii semnificative a numărului de plângeri referitoare la închirierile de autovehicule, Comisia Europeană și autoritățile naționale de protecție a consumatorilor au inițiat un dialog cu principalele cinci societăți de închirieri auto pentru a aborda aceste chestiuni.

 

Astăzi, autoritățile au decis să încheie această fază a cooperării în materie de asigurare a respectării legii, exprimându-și satisfacția în legătură cu schimbările aduse de cele cinci societăți lider din sector, și anume Avis, Europcar, Enterprise, Hertz și Sixt, practicilor lor comerciale, care sunt acum în concordanță cu normele UE în materie de protecție a consumatorilor. Leaseurope, asociația profesională din domeniul închirierilor auto din UE, care a contribuit la inițierea acțiunii din partea acestui sector, își dezvoltă, de asemenea, în continuare orientările pentru ansamblul sectorului închirierilor de autovehicule.

 

Věra Jourová, comisarul european pentru justiție, consumatori și egalitate de gen, a declarat: „Astăzi este o zi importantă pentru consumatorii europeni. Am depus eforturi susținute, alături de societățile de închirieri auto, pentru a ne asigura că cetățenii din întreaga Uniune pot închiria un autovehicul și sunt tratați în mod echitabil, indiferent de locul din UE de unde închiriază autovehiculul respectiv. Le mulțumesc autorităților naționale de protecție a consumatorilor pentru activitatea excelentă pe care au desfășurat-o și societăților de închirieri auto pentru cooperarea lor. Consumatorii din întreaga Europă pot să se bucure acum pe deplin de drepturile lor și să fie mai bine protejați.” 

 

Datorită acestui dialog cu autoritățile naționale de protecție a consumatorilor, facilitat de Comisia Europeană și desfășurat sub îndrumarea Autorității pentru Concurență și Piețe din Regatul Unit, consumatorii vor beneficia de următoarele condiții:

  • prețul de rezervare total include toate taxele inevitabile. De exemplu, în cazul în care, în unele țări, anvelopele de iarnă sunt obligatorii prin lege, acestea vor fi incluse în prețul anunțat;

 

  • descrierea principalelor servicii de închiriere într-un limbaj simplu și clar. Consumatorilor li se vor pune la dispoziție informații clare cu privire la principalele caracteristici ale închirierii (kilometri nelimitați, politica societății în ceea ce privește combustibilul, condițiile de anulare a rezervării, cerințele în materie de garanții etc.);

 

 

  • informațiile privind asigurările suplimentare sunt clare. Consumatorii vor fi informați cu privire la preț și la condițiile aplicabile serviciilor opționale, în special în cazul asigurării facultative care reduce valoarea franșizei ce trebuie plătită în caz de daune. Prestațiile acoperite de asigurarea facultativă în prețul de închiriere de bază și în orice asigurare suplimentară trebuie să fie indicate clar înainte ca ele să fie achiziționate de către consumator.

 

  • politici transparente în ceea ce privește combustibilul. Consumatorilor li se va oferi întotdeauna posibilitatea de a obține autovehiculul cu rezervorul plin și de a-l înapoia întocmai;

 

 

În ceea ce privește daunele:

 

  • proceduri clare de inspecție a vehiculului. Consumatorilor li se vor furniza motivele și dovezile eventualelor daune identificate, înainte de efectuarea plății;

 

  • proceduri echitabile de gestionare a daunelor. Consumatorul are posibilitatea de a contesta orice daună înainte de efectuarea plății.

 

 

Următoarele etape

Comisia Europeană și autoritățile naționale de protecție a consumatorilor vor continua să monitorizeze îndeaproape piața închirierilor de autovehicule. Comisia se va concentra îndeosebi asupra practicilor altor actori de pe piață, cum ar fi intermediarii și alte societăți de închiriere auto. Toți actorii ar trebui să ofere același nivel de transparență privind serviciile propuse și costul perceput. 

Enterprise Europe Network

Constanţa 25/04

13°C

acum
vânt 18 kmh din VNV
vizibilitate 10 km

13°C

max

13°C

min

15°C

max

11°C

min

emis înCurs valutar BNR 25/04

EUR
4.9763
0.00%
GBP
5.8067
+0.33%
USD
4.6386
-0.39%
IFR
4.9702
0.00%
Converteşte din
în
Suma
=
0,00

Partener

BCR
Biroul Unic