Avizarea cazurilor de forță majoră, în contextul pandemiei COVID 19 și a măsurilor impuse de către autorități privind suspendarea activității
19.03.2020
Dacă activitatea societății dvs. se regăsește în categoriile menționate la art. 1 din Ordonanța militară emisă de Ministerul Afacerilor interne și publicată în M.O. nr. 219/18.03.2020, prin care s-au suspendat activitățile de servire și consum al produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcolice, organizate de restaurante, hoteluri, cafenele sau alte localuri publice, începând cu data de 19.03.2020, puteți solicita eliberarea unui aviz de forță majoră care să ateste imposibilitatea executării contractului/contractelor și care să vă ajute la renegocierea contractului și restabilirea unui echilibru contractual.
Solicitarea trebuie să cuprindă:
- Cererea – formular tip, model anexat.
- Copie CUI
- Copie certificate constatator de autorizare activitate la sediu/punct de lucru
- Copie a contractului afectat din evenimentul de forţă majoră, cuprinzând clauza de forţă majoră
- Notificare adresată partenerului contractual
- Declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal privind veridicitatea datelor și documentelor prezentă odată cu solicitarea.
Conducerea Camerei de Comert, Industrie, Navigație și Agricultură a decis acordarea unei reduceri a tarifului pentru acest serviciu, față de tarifele obișnuite aplicate, pentru firmele nemembre CCINA, firmele membre CCINA beneficiind deja de reduceri substanțiale, de până la 50%, în funcție de nivelul de cotizație achitat.
Tarifele actuale și tarife cu reducere aplicată, în funcție de calitatea de membru CCINA.
tarife noi reduse | tarife vechi cu TVA inclus | |
Firme nemembre | 2.800 | 3.120 |
Firme membre care au achitat cotizația de nivel 1 | 2.600 | 2.880 |
Firme membre care au achitat cotizația de nivel 2 | 2.300 | 2.610 |
Firme membre care au achitat cotizația de nivel 3 | 2.000 | 2.340 |
Firme membre care au achitat cotizația de nivel 4 | 1.700 | 2.100 |
Firme membre care au achitat cotizația de nivel 5 | 1.400 | 1.830 |
Pentru solicitari de peste 3 avize legate de acelasi eveniment si contracte diferite, incepand cu al patrulea aviz, pentru fiecare aviz suplimentar se va aplica un tarif de 250 lei + TVA, iar incepand cu al zecelea aviz, un tarif de 100 lei + TVA.
Precizăm că avizul de forță majoră este un act constatator, emis în baza legii şi în conformitate cu condiţiile impuse de lege, iar valorificarea juridică a acestuia este la latitudinea solicitantului, în funcţie de întregul areal al împrejurărilor de fapt şi de drept. Avizul de forță majoră constată existența cazului de forță majoră și poate fi folosit doar în contractul a cărei neexecutare se invocă, spre deosebire de certificatul pentru situații de urgență, care poate fi eliberat de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri.
Contact:
- Ruxandra Serescu
- Email: ruxandra.serescu@ccina.ro
- Telefon: 0732520095