Login Creaţi un cont Recuperaţi parola
Expolitoral turism

S-a lansat schema de ajutor de minimis "Locuri de muncă subvenţionate"

27.08.2014, AIPPIMM

Schema de ajutor de minimis "Locuri de muncă subventionate" instituită prin Proiectele:

  1. "Locuri de muncă pentru TINEri în Bucureşti şi regiunea Sud Est", ID 143357
  2. "Locuri de muncă pentru TINEri în Bucureşti şi regiunea Centru Brasov", ID 143358
  3. "Locuri de muncă pentru TINEri în Bucureşti şi regiunea Sud", ID 143464
  4. "Locuri de muncă pentru TINEri în Bucureşti şi regiunea Sud Vest", ID 143466
  5. "Locuri de muncă pentru TINEri în regiunile Bucureşti Ilfov şi Nord Est", ID 143637
  6. "Locuri de muncă pentru TINEri în Bucureşti Ilfov şi Nord Vest", ID 143639
  7. "Locuri de muncă pentru TINEri în Bucureşti Ilfov şi Vest", ID 143640
  8. "Locuri de muncă pentru TINEri în Bucureşti Ilfov şi Centru – Târgu Mureş", ID 143641

Buget total:

36.000.000 euro

Obiectivul prezentei scheme îl constituie dezvoltarea aptitudinilor de muncă ale tinerilor absolvenţi ai unei instiţutii de învăţământ secundar şi terţiar în 2014, aflaţi în tranziţie de la şcoală la viaţa activă, prin învăţarea la locul de muncă şi subvenţionarea locurilor de muncă în vederea creşterii ratei de ocupare în rândul tinerilor integraţi la primul loc de muncă, după absolvire.

Durata schemei este de 12 luni de la semnarea contractelor de finanţare pentru proiectele aprobate în cadrul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, Axa Prioritară 2 “Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii”, Domeniul Major de Intervenţie 2.1. “Tranziţia de la şcoală la viaţa activă”.
Ajutorul de minimis se acordă întreprinderilor din toate sectoarele, cu excepţia celor prevăzute în Regulamentul (CE) nr. 1407/2013.

Nu sunt eligibile pentru a fi selectate în cadrul programului I.M.M.-urile din sectoarele/domeniile: intermedieri financiare şi asigurări, tranzacţii imobiliare, activităţi de jocuri de noroc şi pariuri, producţie sau comercializare de armament, muniţii, explozibili, tutun, alcool, produse energetice definite potrivit Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completarile ulterioare, substanţe aflate sub control naţional, plante, substanţe şi preparate stupefiante şi psihotrope, activităţi de închiriere şi leasing, activităţi de investigare şi protecţie, precum şi activităţile excluse de normele europene, pentru care nu se poate acorda ajutor de minimis în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea art. 107 si 108 din Tratat ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 352 din 24 decembrie 2013.

Ajutorul de minimis se acordă angajaţilor prin intermediul IMM-urilor:

- sub formă de sume nerambursabile, pentru acoperirea cheltuielilor salariale complete cu angajaţii noi în limita a 1575 lei /luna pentru studii medii şi 2328 lei /lună pentru studii superioare, pe o perioadă de minim 6 luni şi maxim 12 luni. Valoarea maximă a subvenţiei acordate pentru plata salariului net este de 900 lei/lună pentru studii medii şi 1300 lei/lună pentru studii superioare.

Numărul maxim orientativ de posturi care vor face obiectul subvenţionării, în funcţie de categoria în care se încadrează beneficiarul schemei de minimis, este următorul:

  • Pentru microîntreprinderi – 3 locuri de muncă nou create (posturi)
  • Pentru întreprinderile mijlocii – 7 locuri de muncă nou create (posturi)
  • Pentru întreprinderile medii – 15 locuri de muncă nou create (posturi)

Un IMM poate încheia un singur contract pe toată perioada de implementare a proiectului, care poate fi modificat prin acte adiţionale cu respectarea prevederilor ghidului solicitantului condiţii specifice. IMM are obligaţia menţinerii posturilor subvenţionate dupa finalizarea perioadei de acordare a subvenţiei, pentru o durata cel putin egală cu perioada de acordare a subvenţiei.

Pot beneficia de ajutor de minimis întreprinderile care îndeplinesc cumulativ, la data solicitării, următoarele condiţii:

a) sunt legal constituite în România şi îşi desfăşoară activitatea în România;
b) nu sunt în stare de insolvenţă, nu au afacerile administrate de un judecator sindic, nu au nici o restricţie asupra activităţii comerciale, nu sunt subiectul unor aranjamente între creditori, sau nu se află într-o altă situaţie similară cu cele menţionate anterior, reglementate prin lege;
c) nu înregistrează datorii publice şi şi-au plătit la timp taxele, obligaţiile şi alte contribuţii la bugetul de stat, bugetele speciale şi bugetele locale prevăzute de legislaţia în vigoare;
d) reprezentantul legal al întreprinderii nu a fost supus unei condamnari de tip res judicata în ultimii 3 ani, de catre nicio instanţă de judecată, din motive profesionale sau etic-profesionale;
e) reprezentantul legal al întreprinderii nu a fost condamnat de tip res judicată pentru
fraudă, corupţie, implicare în organizaţii criminale sau în alte activităţi ilegale, în detrimentul intereselor financiare ale Comunităţii Europene;
f) reprezentantul legal al întreprinderii nu furnizează informaţii false;
g) este direct responsabilă de pregătirea şi implementarea proiectului şi nu acţionează ca intermediar pentru proiectul propus a fi finanţat;
h) nu a fost subiectul unui ordin de recuperare în urma unei decizii anterioare a Comisiei Europene privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal şi incompatibil cu piaţa comună sau, în cazul în care a făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi ajutorul a fost integral recuperat, inclusiv dobandă de recuperare aferentă;
i) valoarea totală a ajutoarelor de minimis de care a beneficiat întreprinderea unică pe o perioadă de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în curs), cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, nu depăşeste echivalentul în lei a 200.000 Euro (100.000 Euro în cazul întreprinderilor unice care efectueaza transport de marfuri în contul tertilor sau contra cost). Aceste plafoane se aplică indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul este finanţat din surse naţionale sau comunitare;
j) sunt încadrate în categoria IMM conform legii nr 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare;
k) depune cererea de plata în numele absolvenţilor angajaţi, cu evidenţierea cheltuielilor eligibile şi documentaţia aferentă fiecărui decont, respectiv copie certificată a contractului/contractelor de muncă cu norma întreagă pe o durată de minim 12 luni pentru noile locuri de muncă create prin proiect, extras REVISAL, adeverinţă care să ateste calitatea de absolvent, copie după Cartea de Identitate a angajatului, fisa postului, statul de plată al salariilor şi dovada plăţii contribuţiilor angajat-angajator.
m) prezintă un angajament ferm privind menţinerea locurilor de muncă existente la data înregistrării cererii de acord pentru finanţare, precum şi crearea de noi locuri de muncă şi menţinerea celor nou create, după finalizarea perioadei de acordare a subvenţiei pe o perioadă de cel puţin cu perioada pentru care s-a acordat subvenţia.
n) nu au fost emise împotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate.

Cererea de plată a ajutorului de minimis se depune după achitarea lunară a salariilor, conform contractului de finanţare semnat între Societate, Absolvent şi Departament. Plata ajutorului de minimis se face prin întreprinderile angajatoare conform contractului de finanţare semnat între Societate, Absolvent şi Departament; Contractul individual de muncă cu absolventul trebuie sa fie încheiat pe o perioadă de minim 1 an, iar data semnarii trebuie să fie ulterioară datei de semnare a contractului de finanţare. Grupul ţintă eligibil în cadrul acestor proiecte include numai cetăţeni ai statelor membre UE cu domiciliul sau reşedinţa legală în România.

Modalitatea de derulare:

Înscrierea în cadrul Proiectelor se va face prin completarea online sau prin tehnoredactarea / semnarea / ştampilarea şi trimiterea prin email a formularelor de înregistrare disponibile în format editabil şi electronic pe site-ul www.aippimm.ro şi pe site-ul www.imm.gov.ro cu înscriere continuă până la epuizarea bugetelor alocate.

Documentele necesare verificării eligibilităţii se vor încarca în aplicaţie scanate în cazul înscrierii online sau se vor ataşa formularului printat, completat, semnat şi stampilat în cazul trimiterii prin email, conform anunţului postat de către Departament în ziua lansării. Lista cu adresele de email aferente fiecărui proiect vor fi afişate pe site.

Finanţator:

Guvernul României

 

Documente

Anexa 1 133.00 KB 27.08.2014
Anexa 2 42.00 KB 27.08.2014
Anexa 3 39.00 KB 27.08.2014
Anexa 4 47.50 KB 27.08.2014
Anexa 5 83.00 KB 27.08.2014
Anunţ paşi pentru înscriere 49.00 KB 27.08.2014

Pagini recomandate

Enterprise Europe Network

Constanţa 25/04

14°C

acum
vânt 22 kmh din V
vizibilitate 10 km

14°C

max

12°C

min

15°C

max

10°C

min

emis înCurs valutar BNR 25/04

EUR
4.9763
0.00%
GBP
5.8067
+0.33%
USD
4.6386
-0.39%
IFR
4.9702
0.00%
Converteşte din
în
Suma
=
0,00

Partener

BCR
Biroul Unic