Login Creaţi un cont Recuperaţi parola
Expolitoral turism

Noi reglementări privind legislaţia cu privire la stimularea înfiinţării şi dezvoltării microinteprinderilor de către înteprinzătorii debutanţi în afaceri

24.08.2015, Guvernul României

Guvernul, a aprobat în 19 august 2015, printr-o Hotărâre, modificarea şi completarea normelor metodologice cu privire la stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanţi în afaceri.

Actul normativ are ca scop completarea și clarificarea aspectelor de implementare practică a programului pentru stimularea înfiinţării și dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanţi în afaceri.

Potrivit actului normativ adoptat astăzi, înscrierea proiectelor în acest program se va face exclusiv online, pe bază de username și parolă, în sesiuni semestriale de 15 zile calendaristice, până la epuizarea bugetului alocat programului. Anterior, înscrierea on-line a proiectelor se făcea în sesiune continuă.

Solicitanţii care nu au acces la un computer beneficiază pentru înscrierea on-line de asistenţă gratuită din partea Oficiul Teritorial pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii și Cooperaţie (OTIMMC) din raza teritorială a SRL-D.

Un alt element de noutate este faptul că admiterea în program se va face în ordinea punctajului obţinut la evaluarea planurilor de afaceri depuse on-line, punându-se astfel accentul pe calitatea planului de afaceri. Anterior acestei modificări, admiterea în program se făcea în funcţie de ordinea înscrierilor.

Punctajul minim acceptat este de 60 puncte, iar aplicaţia va genera automat aplicanţilor ce nu se înscriu în punctajul minim mesajul „nu îndepliniţi criteriul de minim 60 de puncte” în momentul transmiterii planului de afaceri.

La punctaje egale, departajarea se va face în funcţie de:

  • Numărul de locuri de muncă ce urmează a fi create în cadrul Programului;
  • Achiziţia de echipamente tehnologice;
  • Activitatea pe care accesează programul;
  • Curs de anteprenoriat;
  • Asociatul/administratorul SRL-D este șomer sau absolvent din anul precedent la data înscrierii la Registrul Comerţului;
  • Data și ora înscrierii în program.

În urma admiterii, aplicaţia electronică va genera un număr unic electronic pentru fiecare proiect, denumit număr RUE, adică număr în Registrul Unic Electronic.

Evaluarea planurilor de afaceri se face pe baza punctajului obţinut, iar verificarea veridicităţii și coerenţei informaţiilor înscrise în planul de afaceri se realizează de către Oficiul Teritorial pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii și Cooperaţie (OTIMMC). Avizarea verificărilor se face de către Direcţia de Implementare Programe pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii.

Aplicanţii ale căror planuri de afaceri se implementează cu componentă de credit și care obţin cel puţin punctaj minim în urma verificărilor efectuate vor încheia contractul de finanţare cu OTIMMC după prezentarea dovezii cofinanţării. Dovezile de cofinanţare pot fi următoarele:

  • contractul de credit emis de un finanţator de credit autorizat;
  • dovezile certe privind capacitatea de cofinanţare a proiectului respectiv (prezentarea scrisorii de confort, extras de cont care să demonstreze că beneficiarul dispune de suma necesară cofinanţării/contract/linie de credit, emise de un finanţator de credit autorizat din România și care vor acoperi cel puţin valoarea finanţării proprii a proiectului, respectiv procentul de cofinanţare din cheltuieli eligibile.

Aplicanţii ale căror planuri de afaceri se implementează cu componenţă de credit vor prezenta dovada cofinanţării în termen de cel mult 30 de zile calendaristice de la data primirii prin poșta electronică a notificării privind acordul de principiu de finanţare. În această perioadă aplicanţii pot solicita pentru implementarea planului de afaceri aprobarea OTIMMC pentru înlocuirea componentei de credit cu componentă de aport propriu. În această situaţie se va semna contractul de finanţare în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii aprobării.

Finanţarea în perioada 2015-2020 a programului pentru acordarea de alocaţii financiare nerambursabile (AFN) se va face pentru cel puţin 550 de microîntreprinderi pe an și se asigură din bugetul aprobat anual al Ministerului Energiei, Întreprinderilor Mici și Mijlocii și Mediului de Afaceri.

Informaţii suplimentare

Ordonanţa de urgenţă a guvernului nr. 6/2011 instituie Programul pentru stimularea înfiinţării și dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii tineri prin care se acordă unele facilităţi pentru microîntreprinderile nou înfiinţate conduse de întreprinzătorii debutanţi, care desfășoară pentru prima dată o activitate economică.

Programul este implementat de către Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici și Mijlocii și Mediului de Afaceri şi se derulează cu respectarea criteriilor stabilite de normele comunitare și de legislaţia naţională în domeniu.

Programul SRL-D (Societate cu Răspundere Limitată - Debutant) vizează acordarea de sprijin oricărui cetăţean român care doreşte să își deschidă o afacere (şi care nu a mai avut una până acum), prin acordarea unei alocaţii financiare nerambursabile reprezentând cel mult 50%, dar nu mai mult de 10.000 euro (echivalent în lei), din valoarea totală a cheltuielilor eligibile aferente planului de afaceri, pentru care face dovada surselor de cofinanţare.

Pagini recomandate

Enterprise Europe Network

Constanţa 26/04

11°C

acum
vânt 18 kmh din VNV
vizibilitate 10 km

16°C

max

11°C

min

15°C

max

11°C

min

emis înCurs valutar BNR 25/04

EUR
4.9763
0.00%
GBP
5.8067
+0.33%
USD
4.6386
-0.39%
IFR
4.9702
0.00%
Converteşte din
în
Suma
=
0,00

Partener

BCR
Biroul Unic